Welkom in Azie!!!

Zojuist de Galatabrug in Istanbul gepasseerd. Dus we hebben Europa verlaten!

We hebben 10 dagen over de heenreis gedaan.

Superleuke en mindere ervaringen. We kamperen meestal 'wild' d.w.z. niet op een camping. Tot nu toe hebben we een camping gehad in Wenen en een camperplaats in Duitsland.

We gaan meestal rond etenstijd van de snelweg af en eten een hapje in een hotel of restaurant, waarna we vragen of we op het parkeerterrein mogen overnachten. Tot nu toe vind men dit prima.

Ons bevalt het ook goed. We hebben alles aan boord dus als de rolgordijntjes omlaag zijn maakt het weinig meer uit waar je staat binnen is het altijd gezellig.

Wenen was weer prachtig, jammer maar een middagje, maar anders komen we er nooit. Boedapest sloegen we over (hebben we lang geleden al eens met Jos en Lex gedaan)

Sophia hebben we al eens als tussenstop bezocht dus die stad kwam ook niet aan de beurt. Heel verrassend was Plovdiv in Bulgarije, de 2e stad van dit land. Was heel mooi gerestaureerd en er was heel veel te zien.

De wegen waren in Oostenrijk vooral rond Wenen slecht, Hongarije de snelweg uitstekend met goed sanitair. Bulgarije bedroevend slecht en Servië sloeg alles ( bar en boos )

Behalve in Servië waren de mensen erg aardig en hulpvaardig.

Een Bulgaar reed zelf voorop om ons de weg te wijzen.

In Bulgarije zijn we in Sophia van de autobaan het binnenland ingereden (over een prachtige weg die met EU geld was aangelegd) dwars door een magnifiek berglandschap reden we naar het Rilaklooster. Wat een prachtig klooster. Lag tegen de besneeuwde toppen van de bergen. Van hieruit naar een wintersportplaats gereden om te overnachten. Stralend blauwe lucht, heerlijke temperatuur en wat doen wij...... na het pinnen een afdak niet zien. Helaas de 2 dakramen van de camper waren te hoog. Het grote raam in gruzelementen, het kleine gescheurd en een flinke kras op het dak. Dat was even een flinke dip.

Maar Ad is niet klein te krijgen dus op de parkeerplaats repareerde hij de volgende dag het grote raam zo goed als dat ging. (leve de Powertape!) Het raam is teruggezet en met tieraps (hoe schrijf je zoiets?) en banden vastgemaakt.

Uiteraard regende het hierna 2 dagen en nachten en sliepen wij slecht maar het is nog steeds 'heel' en bijna waterdicht....

2e probleem was dat onze pinpassen allebei geblokkeerd raakten. Gisteravond hadden we nog net genoeg geld voor een broodje, maar ook dat is door de Rabobank weer opgelost.

Hier in Turkije is het weer koud en nat. Weilanden staan onder water en de zon laat zich niet zien.

Ons bezoek aan onze vrienden in Istanbul kan wegens omstandigheden niet doorgaan dus gaan we snel door naar Cappadocie want het weer in Syrië is super.

Robert

Het is een echt avontuur. Zoek de zon op. Wij bidden hier ook om meer zon. We volgen jullie. We hebben eindelijk een huisje gevonden, en afgelopen zaterdag koopcontract getekend. Er waren 3 bieders, maar wij zijn het geworden. Dus als jullie terug zijn, wonen we waarschijnlijk niet meer in Zeeland, maar in Handel.

piet

We hebben het laatste nieuw gelezen. In 10 dagen van Someren naar Istanboel dat zijn heel wat kilometers. Hopelijk is het nu ook beter weer en kun je je zomerpakje aan. Jammer van het dakraam ,maar zolang je het drooghoud is er wel mee te leven. Misschien kun je een nieuw venster kopen.
Wie zien uit naar het volgende reisverslag en wensen jullie een fijne reis, mooie weer en veel beziens-waardigheden.
Tot wederhoren

tjamke

leuk om iets te horen, en waar jullie nu zitten. En die kleine dingen die gebeuren maakt de reis des te spannender En je hebt nog eens iets te vertellen, die niet zo van zelf sprekend zijn.
groetjes

Anne-Marie en Cor

Hallo mensen, Wat een reis en pech schijnt er altijd bij te horen, niks aan te doen. De zon laat jullie niet in de steek, jammer dat je vrienden in Turkije er niet waren, waren dat de poezenmensen? Nu maar weer verder, we zijn benieuwd hoe Syrie zal bevallen en hoe de grensovergang gaat. Hier schijnt eindelijk ook de zon. Groetjes.

Loes

Och een tierapje en powertape doen inderdaad wonderen. Wel effe goed maken als je weer terugkomt over een half jaartje..... Jullie zoeken nu de zon op en wellicht als het een keertje regent dat je een tentdoekje kunt spannen wat afloopt naar 1 kant. Geniet ze maar weer en tot horens. Ben wel benieuwd naar de foto's van Capadocië. Moet schitterend zijn. Groetjes, Loes

Monique en Jos

Hallo Annemarie,

Vanuit een zonnig Steyl wensen we jou en je Ad een gezellige en fijne verjaardag. We volgen hier met grote belangstelling jullie reis. Jammer van de schade aan de camper. Nogmaals van harte en terug in Nederland vatten we er een op je gezondheid.
Groeten van Monique en Jos.

ruut en trees

Hoi reizigers.
We volgen jullie reis met grote belangstelling. En.....morgen is Anne-Marie jarig ( voor het eerst in Azië !! ) Van harte gefeliciteerd. Maak er een aparte verjaardag van. Geniet van alles en tot lees in juliie volgend reisverslag.
Liefs,Ruut en Trees

Ellen Peters

ANNEMARIE, HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!
Ik wens jullie een hele fijne dag.
Geniet lekker van jullie reis en schrijf maar vaak jullie
verhalen, want dan geniet ik met jullie mee.
Groetjes, Ellen

tjamke

ANNEMARIE, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.
zo kom je nog eens te weten wanneer je jarig bent.
groetjes tjamke

Trudy en Hans

Anne-Marie op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te horen gaat het voorspoedig met de reis (op dat ongelukje met het dakraam na). Altijd makkelijk als je een Handige Harrie in de buurt hebt. Veel succes met jullie verdere plannen en veel veilig km.

groetjes Trudy en Hans