Syrie aan zee

Van het binnenland met z'n mooie opgravingen waar we wakker werden met uitzicht op een Romeinse collonade (Apamea dit is een weg van 2 km aangelegd door de Romeinen zo'n 2000 jaar geleden) kamperen we nu op het strand aan de Middellandse zee.

Dit is een luxe restaurant met privéstrand waar vanavond een bruiloft plaatsvindt.

Wij mogen hier kamperen en douchen dus dat is perfect.

Gisteravond stonden we aan de boulevard op een parkeerterrein in een woonwijk,ook prima, we lagen lekker te slapen toen er midden in de nacht op de deur werd geklopt.

Ad deed slaapdronken open met z'n kruissleutel onder handbereik voor je weet maar nooit.

Het was de politie die de papieren kwam checken. Hij wilde eigenlijk ook alle autopapieren en het carnet de passage, maar die lagen onder ons bed dus
Ad deed net of hij dat Arabisch gekakel niet begreep. De agent bleef maar op het kenteken wijzen, maar Ad hield zich van de domme en uiteindelijk droop de man af en konden wij weer verder slapen. Was waarschijnlijk een routinecontrole van de geheime politie.

Ik had ze al zien lopen toen wij naar de camper liepen.

Van de week hebben we 2 kruisvaarderskastelen bekeken van dik duizend jaar oud, zeer indrukwekkend. Salladins kasteel sloeg alles, wat een ligging op een hoge rots met steile wanden met aan 2 kanten een schlucht. Het probleem was alleen dat de laatste 5 km naar het kasteel ontoegankelijk waren voor campers. Aangezien hier nergens borden te vinden zijn die dat aangeven en er in de reisgids ook niks over stond reden wij te ver door en kwamen er net voor een haarspeldbocht achter dat we het niet gingen reden. Paniek.......

God (of Allah) zij dank kwam er een taxichauffeur aan die ons aan zag modderen en die nam het stuur over en keerde feilloos de Enjoy terwijl wij aan 2 kanten keken.

Liep weer goed af alhoewel ik er s'middags nog hartkloppingen van had.

Morgen gaan we naar Crac de Chevaliers een beroemd kruisvaarderskasteel en tevens de laatste in de rij. Dan vervolgen we de reis naar Damascus.

Jullie allemaal hartelijk bedankt voor jullie verjaardagswensen en reacties op onze verhalen.

Heel erg leuk om te lezen die enkele keer dat we WIFI hebben.

Lenny

Hoi Ad Annemarie

Wat een avontuur, chapeau!!! Als ik later groot ben (ha ha) vraag ik me af of ik de moed zou hebben om zo'n trip te maken.
Ga verder met genieten!! Tot de volgende keer,
dikke zoen
Lenny

Ellen Peters

Jullie hebben een goede engelbewaarder mee.
Geniet ervan!

Joke en Cor

Wat jullie nu beleven, is waarschijnlijk de reis die je het langst bij zal blijven.
We wensen jullie nog veel reisplezier en behouden thuiskomst.
Groetjes

Anne-Marie en Cor

We zijn een paar dagen buiten beeld geweest, vandaar deze late reactie. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Het zal straks niet meevallen weer aan het gezapige Nederlandse leventje te wennen. We volgen de belevenissen met spanning. Binnenkort volgt een SMS. Groetjes C & A

hetty verhoeven

Ben juist weer thuis na mijn Syrie-Jordanie-Libanon avontuur. Jullie krijgen nog heel wat te zien, te voelen en te ruiken komende tijd. Het authentieke Syrie maakte grote indruk op mij. Probeer in Petra te spreken met de zoon van Marguerite van Geldermalsen, schrijfster van "Ik woonde in een grot". Is heel leuk. Fijne reis nog. Gr.Hetty

p

We hebben het verhaal over de lieve vrouw in Syrie gelezen en het doet ons inderdaad aan het Maria oord in Meerveldhoven denken. Alleen werken ze daar niet met een gebedenregister en met watjes. Maar de boom hangt wel vol met zilveren armen en benen en andere voorwerpen