Dode Zee

En dood was ie. Omdat er zoveel zout in de Dode zee zit groeit en leeft er dan ook helemaal niets in. Ook wordt er niet gevaren of een andere watersport bedreven.

Wij kampeerden op een parkeerterrein bij Amman Beach.

Het leek een mooi zwembad aan zee, redelijk rustig.

De volgende morgen zaten wij lekker onder een parasol toen de toeristenstroom weer

goed op gang kwam. Bussen vol met o.a. Fransen ( La Mèr Mort klinkt heel anders dan Dode zee.) De hele dag ging dat zo door. Bus komt aan, mensen eruit, zwempak aan, drijven in de Dode Zee (foto met de krant lezen) zwemmen in het zwembad, douchen en wegwezen terug naar de bus die al die tijd staat te ronken en uitlaatgassen verspreidt om de airco aan te kunnen laten. Wij vragen ons vaak af hoeveel touringcars er in de hele wereld staan te draaien alleen om de bus koel te houden. ( bij Petra stonden er zeker 50 de hele dag te stinken.)

Dit was tot nu toe de heetste plek van onze reis nl. 42 graden. Volgens Ad voelt het als douchen zonder water........

Er was een prachtig museum over de Dode zee, heel interessant, alleen de Dode zee is ten dode opgeschreven, men verwacht dat er over 50 jaar geen water meer in zal staan.